אולי תרצו לקרוא גם..
וולמארט בוחנת רובוטים שיזהו חוסרים במלאי המדפים
"רובוטים יעילים ב50% מאשר בני אדם ומסוגלים לסרוק מדפים באופן חד משמעי יותר מדויק ופי 3 יותר מהר"
קמעונאי מדבר מהשטח - ראיון בלעדי
"ספקים שולחים מוצרים בלי הסברים... קמעונאי צריך לקבל מידע על המוצרים - על מנת להעביר אותו הלאה ללקוחות שלו"
חברות סטארט-אפ שסוגרות את הפער בין קמעונאים ללקוחות
במעבדת סטארט-אפ קצרת מועד שמניבה עשרות יוזמות חדשניות בשנה.
כתבות שיעניינו אותך
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
למה הלקוחות שלך אוהבים חדשנות?
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
חדשות מהארץ ומהעולם
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
וולמארט, אמזון, קרוגר ורשתות גדולות אחרות כבר הוסיפו טכנולוגיות רובוטיות לשורותיהן. מה כל זה אומר על הענף?
הזמן לדיבורים נגמר - הרובוטים יוצאים משלב הקונספט וצובאים על הסופרמרקטים
אתר הקמעונאות של ישראל
03-5357669
בתחילת אפריל הודיעה רשת וולמארט שהיא מוסיפה עוד רובוטים לחנויות שלה: 1,500 רובוטים שהם מנקי רצפות אוטונומיים; 300 רובוטים שסורקים את מדפי החנות כדי להבטיח זמינות, מיקום מדויק ותמחור נכון של מוצרים; 1,200 רובוטים שנקראים פאסט אפלודרז, שסורקים וממיינים באופן אוטומטי פריטים שמגיעים במשאיות ההובלה; ו-900 רובוטים שנקראים פיקאפ טאוורז, שמאוד דומים במבנה שלהם למכונות האוטומטיות המוכרות ומאפשרים לצרכנים לאסוף הזמנות שבוצעו אונליין.
ההרחבה של צי הרובוטים של וולמארט היא חלק ממאמץ כולל של הרשת לפנות את צוות העובדים כדי שיוכלו לשרת טוב יותר את הלקוחות שמגיעים לחנויות, לפי הודעה לעיתונות שפורסמה על ידי הרשת. ״הרעיון הוא שעל ידי כך שנביא את העתיד אל ההווה, העובדים יוכלו ליהנות ממשרות מספקות יותר בנוף הקמעונאי שממשיך להשתנות״, נמסר מהחברה.
וולמארט הקדישה את שנת 2018 כדי לערוך ניסויים בכל הטכנולוגיות והרובוטים הללו. בחודש דצמבר של השנה שעברה, וולמארט הכניסה 78 רובוטים מנקי רצפות לסניפיה, כאשר התוכנית המקורית היא להחזיק ב-360 מהם בסך הכול. בזמן הזה בשנה שעברה, הרחיבה וולמארט את השימוש ברובוטי הפיקאפ טאוור שלה ל-700 סניפים.
האם הרובוטים יחליפו את האינטראקציה האנושית?
ההודעה האחרונה של וולמארט, שבה חשפה כי היא תוסיף קרוב ל-4,000 רובוטים לסניפיה, היא עוד נדבך במיקוד ההולך וגדל של הקמעונאית בטכנולוגיה.
במהלך 2018, הרשת הקמעונאית ערכה ניסויים ברובוטים מנקי רצפות אוטונומיים, ברובוטים סורקים, בפאסט אפלודרז ובפיקאפ טאוורז בכמה מסניפיה. והיא עשתה את כל זה בנוסף לרובוט איסוף ההזמנות המקוונות שלה, אלפאבוט, שהוא תוצר של שיתוף פעולה של הרשת עם חברת הסטרטאפ אלרט אינוביישן, ובנוסף לאפשרות התשלום העצמי באמצעות הטלפון הסלולרי, שפועל באמצעות טכנולוגיית סקאן אנד גו, ומשלוחים באמצעות גוגל אקספרס, שהתאפשרו עד חודש ינואר השנה.
למרות שמחקר של אוניברסיטת אוקספורד משנת 2013 העריך שקיימת סבירות של 92% שמספר אנשי מכירות בענף הקמעונאות יוחלפו על ידי טכנולוגיות עד שנת 2023, דובר של וולמארט אמר שזהו לא עתיד אפשרי מבחינתה של הרשת.
במקביל לכל הרובוטים שהוסיפה לשורותיה, וולמארט גם הוסיפה טכנולוגיות כמו הכשרות עובדים באמצעות מציאות מדומה וכן ציידה את עובדי הרשת באפליקציה שעוזרת ללקוחות החנויות הפיזיות להזמין ולשלם על פריטים באתר של הקמעונאית, שני מהלכים שלדברי הרשת יאפשרו לעובדיה לשרת את הלקוחות בצורה טובה יותר. לכן, פיטורי עובדים בהיקף נרחב אינם נראים באופק.
רשתות קמעונאיות אחרות הוסיפו אף הן טכנולוגיות דומות. אמזון השיקה את סקאוט, רובוט משלוחים אוטומטי וחשמלי שנוסע על המדרכות במהירות של הולך רגל ומספק משלוחים ללקוחות החברה, וגם רשמה פטנט על נקודות לאיסוף משלוחים בתוך אוטובוסים; הקמעונאית ההולנדית הבינלאומית, אהולד דלהייז, הוסיפה לכמה מהחנויות שבבעלותה את מרטי, רובוט שסורק את מדפי החנויות באופן אוטומטי; רשת קרוגר האמריקאית היא חלוצה בשירותי משלוחי המצרכים ללא נהג, שירות שכרגע נמצא בשלב הניסיוני שלו בעיר יוסטון; ורשת שנוקס, שמפעילה 119 סניפים ברחבי המערב התיכון בארצות הברית, הכניסה ל-15 מסניפיה את טאלי - רובוטי שסורק את מדפי החנויות בכוחות עצמו ומדווח על חוסרים - שמטרתו לעזור לחנויות להבטיח שהמלאי יהיה זמין ללקוחות הרשת בכל רגע נתון.
המסקנה? הרובוטים נועדו לפנות את העובדים למשימתם החשובה ביותר: שירות לקוחות.