הטור של אריק
גיליון 214
כשנותנים לך, תיקח...
רבים מידידי הקמעונאים סבורים כי עליהם להילחם כל העת ברשתות השיווק המוזלות או בספקים שמחפשים אספקה בכמויות גדולות ברגע נתון אחד על פני אספקה להרבה נק' מכירה פרטיות.
ובכן, כמו בכל דבר, האמת כנראה נמצאת באיזשהו מקום באמצע הדרך. התקופה העכשווית שמאופיינת ביכולת תקשורת מעולה מאפשרת לקמעונאי להזמין ממי שהוא חפץ, כמעט, ובלי להיות כבול לכמויות או תנאים מסחריים קשים. מאידך, אם רצונו בהנחות והטבות של ספק מסוים הרי שגם הוא צריך לדעת להשיב במטבע משלו.
כפי שכתבתי בעבר, השוק בישראל חווה כעת מהלכים דרמטיים שלא אפיינו אותו בעבר. התחזקות המותג הפרטי ברשתות בצד היבוא המקביל, חושפים את הצרכנים והקמעונאים רבים למוצרים ואיכות שונים ממה שהכירו. הקמעונאי היום יכול, כאמור, להיות בררן יותר אבל שומה עליו להיות זהיר כדי ש'לא לשפוך את התינוק עם המים'. השיווי משקל חייב להישמר שהרי בלעדיו השוק ידרדר למקום שמי ישורנו.
אפילו ברשתות השיווק ובראשם שופרסל נוקטים במשנה זהירות בבואם לטפל במותג הפרטי מכיוון שגם הם מכירים בכוחם של המותגים הגדולים 'להביא את הקונים לחנויות'. שווי המשקל בין המגמות השונות הינו הדרך הטובה ביותר ליהנות מהחדשנות במוצרים החדשים ובאותה מידה להמשיך ולטפח את המותגים הקיימים לשביעות רצונו של הצרכן הישראלי.
ידידי הקמעונאים, כל אלו מובילים לחיזור הולך ומתגבר מצד הספקים אחריך ואחרי הרצון לשתף עמך פעולה. עצתי לך היא שתקבלם בזרועות פתוחות ושתנסה לפעול עימם בשיתוף פעולה. ביחד תוכלו לספק את רצון הצרכנים ולחזק עסקית צד את רעהו.
חג שבועות שמח
ובברכת תקרא תיישם תרוויח
אריק ינאי
מנכ"ל
אתר הקמעונאות של ישראל
03-5357669