אולי תרצו לקרוא גם..

למה הלקוחות שלך אוהבים חדשנות?

 

ישראל במקום השלישי בעולם בסקר שבדק נכונות הצרכנים לקבל מוצרים חדשים.

וולמארט בוחנת רובוטים שיזהו חוסרים במלאי המדפים

 

"רובוטים יעילים ב50% מאשר בני אדם ומסוגלים לסרוק מדפים באופן חד משמעי יותר מדויק ופי 3 יותר מהר"

 

קמעונאי מדבר מהשטח - ראיון בלעדי

 

"ספקים שולחים מוצרים בלי הסברים... קמעונאי צריך  לקבל מידע על המוצרים - על מנת להעביר אותו הלאה ללקוחות שלו"

 

 

חברות סטארט-אפ שסוגרות את הפער בין קמעונאים ללקוחות

 

במעבדת סטארט-אפ קצרת מועד שמניבה עשרות יוזמות חדשניות בשנה.

כתבות שיעניינו אותך

אם אין אני לי, המדינה לי? 

על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.

למה הלקוחות שלך אוהבים חדשנות?

 

אם אין אני לי, המדינה לי? 

על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.

חדשות מהארץ ומהעולם

אם אין אני לי, המדינה לי? 

על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.

אם אין אני לי, המדינה לי? 

על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.

אם אין אני לי, המדינה לי? 

על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.

7 מפתחות לשותפות מוצלחת​​

אתר הקמעונאות של ישראל​

03-5357669​​

 

 

לעסק שנוסד על ידי שותפים יש סיכוי גדול יותר להצליח ולצמוח במהירות.

בצד היתרונות של שותפות עסקית קיימת חלוקת האחריות הכוללת לצד חלוקה בתפקידים ותחומי  האחריות.

בצד החסרונות יש צורך להתמודד עם קונפליקטים בלתי נמנעים והשקעת משאבי זמן וכסף בתחזוקת השותפות.

ישנן הרבה שותפויות שהצליחו, והן הצליחו בזכות 7 המפתחות לשותפות מוצלחת:

 

 

  

מודעות לעצמי –

כל שותף מביא איתו יכולות ומשאבים לצד דברים שאינו חזק ובעל יכולת בהם.

חשוב לכל שותף להבין מה הוא מביא לשותפות ומה אינו מביא לשותפות.

חשוב להבין מה המניעים האמיתיים שלי להיות שותף בעסק זה, מה אני מצפה שהעסק יניב עבורי ותוך כמה זמן.

חשוב לבחון איזה צורך מספק העסק עבורי. ככל שאני מודע לעצמי יותר וברור ביחס לצרכים, ליכולות ולחסרונות שלי, ולאן אני רוצה להגיע  יסייע לבנות מערכת יחסים מוצלחת עם השותפים שלי.

אם אתה חושב שאתה לא בנוי לשותפות, או שאתה לא שחקן צוות, עדיף לא להכנס לשותפות מראש.

 

מי השותפים שהכי מתאימים לי? –

ככל שאני ברור ביחס למי השותפים שאני זקוק להם ומתאימים לי, כך גדל הסיכוי שאעשה את הבחירה הנכונה ולהצליח בשותפות.

הנטייה הטבעית של אנשים היא להתחבר לאנשים הדומים לנו ולכן גם נוח לנו להיות ולעבוד איתם.

 

רגישות והקשבה לאחר –

כפי שאתה לומד להכיר את עצמך, נקודות הכח והתורפה, המניעים ודפוסי התקשורת, כך רצוי להקדיש את הזמן ללמוד מי השותפים שלך וללמוד את "המפה" הפנימית שלהם.

אם כבר בשלב בניית השותפות אתה מזהה פערים גדולים מדי ואי התאמות בערכים ובתפיסות, רצוי לא לכונן את השותפות. אם מזהים פערים ואי התאמות כשהשותפות כבר קיימת, זה הזמן לקיים את הדיאלוג ולבנות את אמנת השותפים וליישר קו.

 יחסים –

אם אתה מזהה קושי, מתח, וריבוי קונפליקטים בתוך השותפות, רצוי לטפל בהם כמה שיותר מהר וללא דיחוי. למרכיב היחסים יש משקל ביכולת לממש את הפוטנציאל של העסק וביכולת לשמור על אנשים טובים בתוך הארגון. שותפים לעסק הם האבא והאמא של העסק.

 

 ציפיות הדדיות –

לכל שותף יש ציפיות מהשותפים האחרים, ברמה של מחוייבות, תפקידים, עמידה ביעדים, דרכי תקשורת וקבלת החלטות. ברוב המקרים קיימת הערכה לא מדוייקת ביחס לציפיות של השותפים.

אך כאשר מדובר בבנייה ופיתוח השותפות, הערכה לא מדוייקת באשר לציפיות השותפים, אינה מספקת. הציפיות ההדדיות חייבות להיות על השולחן בצורה ברורה, גלויה ומדוברת.

 

חוזים משפטיים – לא מונעים סכסוכים וקונפליקטים.

גם כאשר קיים חוזה משפטי הוא אינו מונע מלהגיע לבתי משפט ולהוצאות רבות ומיותרות בה כולם יוצאים מפסידים.

 

אמנת שותפים – תהליך של בניית אמנת שותפים לוקח בחשבון את המרכיב הכה-חשוב של יחסים ובניית המנגנונים לשמירה ופיתוח היחסים.

מעבר לכך, אמנת השותפים נוגעת בשלל הנושאים המרכיבים שותפות וכתובה בשפה ברורה ומובנת על ידי השותפים (בשונה מחוזה משפטי שלרוב מובן רק לעורכי הדין).

 

לסיכום,

מודעות לעצמי ולצרכים של השותפים שלי, זיהוי השותפים שהכי מתאימים כדי להקים ולנהל עסק, רגישות והקשבה לאחר, השקעה ביחסים, מיקוד ציפיות הדדיות, חוזים משפטיים לא חוסכים קונפליטים והגעה לבית משפט, וקיום תהליך בניית אמנת שותפים.

 

הכותב: עופר ערד, יועץ ומאמן לשותפים ושותפויות, יועץ ארגוני לארגונים ומשפחות, מאמן-טיפולי למנהלים, מאמן-טיפולי לפרטים בצמתי חיים.

 

 

 

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת

GlobalEx         טל: 03-6760602

ת.ד. 7639, רמת גן מיקוד 52176

צור קשר 

 

שלח

שם:

שדה חובה

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה.

 

אימייל:

שדה חובה

טלפון:

שדה חובה

נושא הפנייה:

שדה חובה

תוכן הפנייה:

שדה חובה

בואו לקפה

 

אור יהודה המסגר 6

פייסבוק

 

בואו להתעדכן בחדשות ופרסומים או סתם לשתף אותנו במידע

כתבו לנו

 

כתובת למשלוח - ת.ד 6308 גני יהודה​kupa@kupa.co.il

התקשרו

 

03-5357669

054-5555090

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת