אולי תרצו לקרוא גם..
וולמארט בוחנת רובוטים שיזהו חוסרים במלאי המדפים
"רובוטים יעילים ב50% מאשר בני אדם ומסוגלים לסרוק מדפים באופן חד משמעי יותר מדויק ופי 3 יותר מהר"
קמעונאי מדבר מהשטח - ראיון בלעדי
"ספקים שולחים מוצרים בלי הסברים... קמעונאי צריך לקבל מידע על המוצרים - על מנת להעביר אותו הלאה ללקוחות שלו"
חברות סטארט-אפ שסוגרות את הפער בין קמעונאים ללקוחות
במעבדת סטארט-אפ קצרת מועד שמניבה עשרות יוזמות חדשניות בשנה.
כתבות שיעניינו אותך
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
למה הלקוחות שלך אוהבים חדשנות?
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
חדשות מהארץ ומהעולם
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
אם אין אני לי, המדינה לי?
על חוק הפנסיה החדש לעצמאים.
בתערוכת ריטייל'ס ביג שואו שהתקיימה בינואר השנה בניו יורק הציגה חברת הטכנולוגיה התעשייתית XRC Labs ארבעה מיזמי סטארט-אפ חדשניים שמשפרים את הקשר בין קמעונאים ולקוחות, ואיך אלה משתלבים בהתפתחות המהירה הפוקדת את עולם הקמעונאות בימינו.
ארבע חברות סטארט-אפ שסוגרות את הפער בין קמעונאים ולקוחות
אתר הקמעונאות של ישראל
03-5357669
XRC Labs הוא מיזם של חדשנות עיצובית-טכנולוגית שמטפח את דור הממציאים הבא בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה. המיזם מריץ שתי תוכניות של 14 שבועות כל אחת, שבמהלכן נפגשים יזמים, משקיעים וספונסרים, כדי ליזום את המכשיר החכם הבא שיקל את הקשר בין קמעונאים וצרכנים.
מדובר בעצם במעבדת סטארט-אפ קצרת מועד שמניבה עשרות יוזמות חדשניות בשנה.
להלן ארבע דוגמאות בולטות שהוצגו בפנל פאסט טראק בתערוכת ריטייל'ס ביג שואו השנה.
שופשופס
לייה וו, מייסדת ומנכ"לית שופשופס, פלטפורמת אופנה שמחברת בין הציבור הסיני לחברות אמריקאיות, דיברה בפנל על הצמיחה האקספוננציאלית (מעריכית) בשוק הקניות הסיני, שמתרחב אל מעבר לגבולות המדינה הן בקניות מקוונות והן בקניות פיזיות כתיירים.
שופשופס מחברת צרכנים אלה לקמעונאים נבחרים בערים מסוימות בארצות הברית.
הצרכנים - שהוציאו בממוצע 11,000 דולר עבור טיול לארצות הברית ב-2015, ובכללם 5,400 דולר על קניות – יכולים לקנות בזמן שהם על אדמת ארצות הברית, ואחר כך בזכות הפלטפורמה של שופשופס, שמבוססת על ניסיון, אוצרות ויחסי גומלין, לשמור על קשר עם הקמעונאים כשהם שבים הביתה.
סטרייפס
אלקסה פליישמן היא מנכ"לית ומייסדת שותפה של סטרייפס, פלטפורמת אופנה שמפתחת מוצרים המותאמים אישית לצרכנים בשביל מותגי מסחר אלקטרוני; סטרייפס עושה את המרב בשביל לממש את רצון הצרכנים "לשקף כל הזמן את מה ששונה וייחודי בהם".
פליישמן אומרת שכדי לספק את הצרכנים כיום לא די בלהציע מספר עצום של אפשרויות, אלא יש לאפשר להם להשתתף בתהליך היצירה וליצור מוצר יחיד בסוגו המשקף את האישיות שלהם;
אולי בהוספת שמם או אלמנטים עיצוביים למוצר. "לקוחות כיום מורגלים ביצירת נכסים דיגיטליים, והם רוצים ליהנות מאותו אשראי גם במוצרים פיזיים", אמרה פליישמן.
הם גם שמחים לשלם עבור זה: צרכנים מוכנים להוציא עד 20% יותר עבור פריטים שהם עיצבו אישית.
באנטר
ג'ו בנינאטו, המייסד והמנכ"ל של באנטר, שאל קמעונאים מדוע הם ממשיכים להתעסק באפליקציות שלהם, כאשר עד 95% מהלקוחות שלהם אינם משתמשים בהם.
במקום זאת, באנטר מציעה לחבר לקוחות וחברות באמצעות הודעות.
"הלקוחות שלכם אומרים לכם מה שהם רוצים", הוא אמר, "אבל אתם לא מקשיבים.
אתם לא נותנים להם את זה. התחשבו בכך, אמר בנינאטו, שהאדם הממוצע מבלה יותר משלוש שעות בכתיבת הודעות סמס ביום.
"100% מהלקוחות שלכם היו כותבים לכם הודעות היום שבהן הם היו מפרטים למה הם זקוקים", הוא אמר, "לו רק נתתם להם".
פרסיאס מירורס
אריק סקאנץ, ממייסדי פרסיאס מירורס ומנכ"ל החברה, דיבר על שוק מוצרי הבית החכם המתרחב במהירות, ועל כך שעכשיו זה הזמן לבחון הזדמנויות.
הוא עשה הדגמה במראת פרסיאס מירורס והראה כיצד מוצר נוחות ביתי יכול לשמש ככלי אלקטרוני שיכול להשתמש במשאבים מקוונים כדי לפתור בעיות.
במראת פרסיאס מירורס יש למשל סורק ברקוד, שכאשר אתה מראה לו מוצר מסוים, הוא סורק אותו ומציג על גבי המראה ביקורות, סרטוני וידיאו על המוצר ומידע רלוונטי אחר.
המטרה של החברה, לדבריו, היא "לסגור את הפער בין הקמעונאי והבית".
אם למשל אתם קונים אצל אותו קמעונאי, המחשב שלו זוכר כמה מוצרים קניתם ומתי, ויכול להציע לכם לקנות אותם, אם לפי החישוב שלו אלה אזלו.
אבל זה יכול לפעול גם הפוך: אתם יכולים להציג למראה מוצר שאזל לכם ולבצע הזמנה אונליין.