האם זמן עסקה בכרטיסי אשראי יארך פי ארבעה?​​

 לפי הוראה של בנק ישראל, בחודשים הקרובים ישתנה השימוש בכרטיסי אשראי בקופה, והלקוחות יצטרכו להכניס את הכרטיס למסופון ולהקיש את הקוד הסודי שלהם כדי לאשר חיוב באשראי.להלן כל מה שבעל עסק חייב לדעת לפני שזה קורה   בנק ישראל הכריז על הוראה חדשה שעומדת לבצע מהפך של ממש בתחום זה:ישראל תעבור בשנים הקרובות לכרטיסי אשראי חכמים בתקן EMV בעלי שבב מיוחד – שינוי בעל השפעה של ממש באופן שבו משתמשים הצרכנים בכרטיס שלהם בקופות של בתי עסק.מבחינת בעלי העסקים, מדובר בשינוי שמצריך היערכות רבה.לפי הוראת בנק ישראל, בחודשים הקרובים לא יוכלו עוד בתי עסק לחבר לחברות האשראי מסופים שהחומרה והתוכנה שלהם אינן תומכות בתקןEMV . עם זאת, בתי עסק קטנים שהמחזור שלהם פחות מ-60 אלף שקל בשנה יקבלו דחייה של עוד שנה, והוראה זו תחול עליהם רק ב-1 בינואר 2018.הדדליין הסופי הוא שנת 2020.כלומר בעוד שנתיים וחצי יצטרכו כל המסופים של בתי העסק בישראל לעמוד בתקן החדש.כיצד ישפיע הדבר על בעל העסק הישראלי? ואיך נערכים להתמודדות עם השינוי? הנה כמה דברים שכדאי לדעת: 1. שיטת העברת כרטיס האשראי משתנההיום, כשלקוחות קונים בכרטיס אשראי, הם פשוט מגהצים את הפס המגנטי במסוף והעסקה מבוצעת.עם המעבר לתקן EMV, התהליך משתנה:לקוח יצטרך להכניס את הכרטיס בעצמו לתוך מסופון ולהקיש את הקוד הסודי שלו – ורק אז תתבצע העסקה. 2. קשה יותר לבצע הונאותהשימוש בטכנולוגיה החדשה נועד, בראש ובראשונה, לעשות חיים קשים יותר לגנבים ולזייפנים.גם אם מישהו גונב כרטיס אשראי, אין הוא יודע את הקוד הסודי של בעל הכרטיס – ולכן לא יוכל לבצע עסקאות. 3. בעל העסק יהיה חשוף פחות לתביעות לבעלי עסקים יש אינטרס מובהק למנוע הונאות בכרטיסי אשראי.זאת, מאחר שאם אכן תתבצע עסקה בכרטיס גנוב, יהיה  מחויב בעל העסק הישראלי להוכיח לחברת כרטיסי האשראי שאכן זיהה את הלקוח כבעל הכרטיס (באמצעות תעודה מזהה), ולא – ייחשף בעצמו לתביעה ועלול יהיה לשלם תחתיו את הנזק. לפיכך צפוי שהכרטיס החדש יצמצם מאוד את הסיכונים לבעלי העסקים. 4. יש אפשרות בחירה שני סוגי מכשיריםבעלי עסק יוכלו לבחור בין שני סוגי מסופים בתקן EMV.עסקים גדולים, שעובדים בתוכנה משלהם שמנהלת את התשלומים, יכולים לבחור במסוףPin Pad .המשמעות היא שהקופאי יכול לבצע את העסקה במחשב שלו, ואז להגיש ללקוח מסופון נפרד שבו הוא מכניס את כרטיס האשראי, מקיש את הקוד הסודי ומבצע את העסקה.בתי עסק קטנים יותר יכולים לבחור במכשיר אחוד, שבו מתבצע כל התהליך במקום אחד. 5. הצפי: התורים יתארכוהיום עסקה ממוצעת אורכת כשלוש שניות, אך המעבר לתקןEMV  עשוי להאריך באופן ניכר את משך ביצועה – אפילו עד 12-11 שניות.וזאת, מאחר שמהלקוח יידרש לא רק לגהץ את הכרטיס, אלא גם להכניס אותו למסופון, להקיש קוד סודי, לחכות שיתקבל אישור לכרטיס ורק אז להוציאו.אם ישכח הלקוח את הקוד הסודי, תתארך העסקה אף יותר.כדאי לבעל העסק להיערך לכך מראש, ואולי גם לתגבר את מספר הקופאים בשעות העומס או לפזר בקופות שלטים שמבקשים מהקונים להתאזר בסבלנות.​​

עולם העבודה העתידי- מי יעשה את העבודה?

​ כשמתבוננים בתהליך העובר על עולם הקניות, החנויות, הקמעונאות, הכתובת כבר על הקיר. קחו למשל את מה שקרה לקופה בסופר. פעם, הקופאי בסופר היה צריך לזכור את קוד המוצר. אז הגיע הסורק ותפקידו של הקופאי התכנס לתנועה הזו, שבה הוא מעביר את הבר-קוד של המוצר מול הסורק. ואז הבין מישהו שאת התנועה הזו גם אנחנו יכולים לעשות, והעמיד בקצה של הסופר מכונות לשימוש עצמי, כדי שנוציא את עצמנו מהחנות. ובמקום קופאי, שמו שם בודק לוודא שאנחנו אכן משלמים. אבל הטכנולוגיה לא שוקטת לרגע וגם לא היכולת של האדם לשאול שאלות לגבי הקיים וההזדמנות לשנות אותו. אז בשביל מה בעצם צריך קופה בקצה של הסופר? לפני כמה חודשים פתחה אמזון  בסיאטל בה אתם יכולים לעשות בדיוק את מה שלימדו אתכם לא לעשות, להוריד מוצר מהמדף, להכניס לתיק ולצאת. איך? כי אמזון הרי מכירה אתכם, יודעת איפה אתם גרים, מכירה את פרטי התשלום שלכם. אז בחנות הזו בודקים דווקא בכניסה שאתם אכן מוכרים ואת כל השאר עושות המצלמות והסנסורים אשר רואים כל דבר שלקחתם. החשבון? הוא כבר ירד לכם בכרטיס האשראי כשיצאתם. אמזון, למי שלא שם לב, רכשה לא מכבר את רשת חנויות הטבע Whole Food Market.  הטור של היום מתבונן בשינויים העוברים על עולם הקמעונאות והשלכתם על עבודה ועובדים. בארה"ב  בזמן האחרון בתדירות גוברת והולכת על התפוררות של ענף הקמעונאות הפיזי. המספרים בארה"ב, ארץ הקניות והקניונים, מדהימים. השנה כבר היו יותר פשיטות רגל בתחום זה מאשר בכל השנה שעברה. נתוני התעסוקה בענף יורדים באופן מתמיד, בחנויות הכל-בו בלבד הורידו מעל 100,000 משרות בחצי שנה (!). באופן כללי, בחנויות הכל בו מעסיקים היום שליש מכמות העובדים שעבדו בהם בשנת 2001, והירידה הזו בכמות המשרות היא פי 18 מאבדן המשרות במכרות הפחם בתקופה המקבילה. הניו יורק טיימס הוציא באפריל השנה  על מה שהוא קרא קניוני הזומבי הריקים, ומולם מחסני הענק העמוסים בציוד ועובדים וכן, גם ברובוטים, של ענקיות המכירות ברשת. לא, לא מדובר כאן במיתון עמוק שכן התל"ג בארה"ב צומח כבר 8 שנים ברציפות, הציבור ממשיך להוציא כסף בחנויות והאבטלה מתחת ל 5%. ולמרות זאת, אפילו בעיר ניו יורק עצמה צונחים מספרי התעסוקה בענף הקמעונאות כבר 3 שנים ברציפות. אפשר כבר לראות אזכור למה שנקרא  והשבוע בארה"ב יצרה הכלכלה החדשה בפעם הראשונה מספר משרות זהה בתחום המחסנים וההובלה כמו בענף הקמעונאות כולו.   מכונה במקום מנהל חשבונות בודק את השאלה מה יקרה לענף הקמעונאות כשהטכנולוגיות החדשות הקיימות כבר היום ייכנסו אליו במלואן. על פי ה World Economic Forum יש כאן סיכון ל 30-50% מהעובדים בענף. בארה"ב מדובר בסכנת אוטומציה של כ 7.5 מיליון משרות. אנחנו שומעים הרבה על אבדן המשרות בתעשיות היצרניות והתוצאות הקשות של סגירת מפעלים על אזורים ואוכלוסיות אבל חשוב להבין שמזה 15 שנים יש יותר עובדים בקמעונאות מאשר בייצור. בקמעונאות מועסקים כיום כ 10% משוק העבודה האמריקאי ולכן ההשלכות כאן גדולות אפילו יותר. יש כמה סיבות לשינוי בענף. קודם כל הסחר ברשת שצמח בחמש השנים האחרונות באופן משמעותי ומהווה היום יותר מ 8% מהמסחר בארה"ב כשאמזון מהווה 43% מהמספר הזה. המעבר לרכישות ברשת נותן לצרכנים מחירים נמוכים יותר ושקיפות ובכך גם מייצר לחץ על שורת הרווח של הקמעונאים. במקביל אפשר לראות לחץ כלפי מטה על השכר בענף ורבים מהעובדים בו מרוויחים שכר מינימום. אין פלא אם כך שנראה כאן נטייה גבוהה להחדרת טכנולוגיות ואוטומציה, וזאת בכדי להגביר את נוחות הרכישה ואת היקף העסקים ובמקביל להוריד את עלויות השכר. ענקית הקמעונות  החליפה בתקופה האחרונה עובדים באוטומציה והכניסה סוגים שונים של טכנולוגיה אל תוך החנויות. מנהלי החשבונות הוחלפו אם התקנת מכונות  כמעט בכל 4700 החנויות. מדובר בסוג של כספת חכמה שאוספת את הכסף מהקופות ובאופן אוטומטי מפקידה אותו תוך שהיא גם מתחזקת את החשבונות של החנות בכך שהיא סופרת את הכסף ומשווה את ההפקדות לרישומי המכירות. המערכת הזו החליפה אלפי עובדים, אבל רק כ 500 מהם עזבו בעוד השאר הועברו מתפקידים לוגיסטיים משרדיים לתפקידי שירות. בוולמארט אומרים שהרשת נסמכת על העובדים לקיים את המגע האנושי עם הלקוחות ולכן תפקיד העובד המקבל את פני הלקוחות ומשרת אותו תמיד יהיה שם אם כי גם הוא ישתנה עם ההתפתחויות הטכנולוגיות. בחנויות כבר יש עמדות עם סורקים אלקטרוניים בשביל לספק מידע על מוצרים והעובדים האנושיים מצופים להסתובב בכדי לעזור בשאלות שהעמדות לא יכולות לטפל בהן וגם להאניש את חווית הקניה. אבל וולמארט לא עוצרת כאן והיא הגישה בקשה לפטנט לתכנת זיהוי פנים שתוכל לזהות את הרוכש ולעשות שימוש במידע ביומטרי שידע מתי הוא לא מרוצה. הרעיון כאן הוא שהמערכת תזהה אזורים בעייתיים שבהם חווית הקניה של הלקוח שלילית ותעשה שימוש במידע לשפר את האופן שבו נותנים באזורים אלה מענה טכנולוגי או אנושי. אגב, כבר היום יש בוולמארט 15% פחות עובדים לכל מטר רבוע של חנות ביחס למה שהיה שם לפני עשור. משחק הכוחות הזה, בין החנויות הפיזיות לבין הרשת רק ילך ויעצים ככל שהטכנולוגיה תסיר יותר ויותר חסמים. שכן חוויות הקניות היא בעצם חוויה חושית, שכוללת לגעת, להרגיש, למדוד, להתייעץ. ואם בחנויות הפיזיות ראינו את זה בא לידי ביטוי במעבר של תפקידים אנושיים מלוגיסטיקה ומענה על שאלות פשוטות לשירות לקוחות על הרצפה, אפשר לראות גם בעולם הרכישות שברשת סימנים לכך שהוא מנסה להתמודד עם הקושי לשכפל את חוויית הקניה הזו מרחוק.  מיולי השנה כבר מתבוננים על עולם קמעונאות ללא חנויות ואיך הטכנולוגיות החדשות מולידות מודלים של "חנות-בית", שילוב בין היתרונות של החנות הפיזית עם הנוחות של הבית. אמזון הפעילה את שירות , שהופך את חדר השינה לתא המדידה בכך שהחנות ברשת מאפשרת הזמנה של מספר פריטים, כולל אותו פריט במידה נוספת, למספר ימים ללא עלות של משלוח הלוך וחזור. שירות , מאפשר לנשים ללוות בגד למספר ימים כולל מידה נוספת חינם, כדי לוודא שיתאים. זה לגבי בגדים, אבל יש גם התפתחויות ביכולת "למדוד" בבית מוצרים נוספים, אפילו רהיטים ואיפור, בעזרת טכנולוגיות של מציאות רבודה. לעשות שימוש בטכנולוגיית המציאות הרבודה לראות איך יראו הפריטים מהחנות אצלנו בתוך הבית. וחנות היופי Sephora הוציאה אפליקציה  שמאפשרת ללקוחות להעלות תמונה שלהם ולבחון עליה צבעי איפור שונים לפני הרכישה המקוונת. ככל שנכנס יותר לעולם שאוסף עלינו מידע ולומד לעבד אותו, נגלה שגם החוויות וגם הציפיות שלנו ישתנו ובמקום ללכת לקניות הקניות יגיעו אלינו ברגע שנזדקק להן. וכמו בכל עולם עבודה הנובע ממהפכות כאלה, יהיו כאן גם השלכות על תפקידים שייעלמו, פערים שיגדלו, והזדמנויות חדשות שייווצרו עבור מי שידע לנצל אותן. ​ 

ארבע חברות סטארט-אפ שסוגרות את הפער בין קמעונאים ולקוחות​​

   XRC Labs הוא מיזם של חדשנות עיצובית-טכנולוגית שמטפח את דור הממציאים הבא בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה. המיזם מריץ שתי תוכניות של 14 שבועות כל אחת, שבמהלכן נפגשים יזמים, משקיעים וספונסרים, כדי ליזום את המכשיר החכם הבא שיקל את הקשר בין קמעונאים וצרכנים.מדובר בעצם במעבדת סטארט-אפ קצרת מועד שמניבה עשרות יוזמות חדשניות בשנה.להלן ארבע דוגמאות בולטות שהוצגו בפנל פאסט טראק בתערוכת ריטייל'ס ביג שואו השנה. שופשופס   לייה וו, מייסדת ומנכ"לית שופשופס, פלטפורמת אופנה שמחברת בין הציבור הסיני לחברות אמריקאיות, דיברה בפנל על הצמיחה האקספוננציאלית (מעריכית) בשוק הקניות הסיני, שמתרחב אל מעבר לגבולות המדינה הן בקניות מקוונות והן בקניות פיזיות כתיירים.שופשופס מחברת צרכנים אלה לקמעונאים נבחרים בערים מסוימות בארצות הברית.הצרכנים - שהוציאו בממוצע 11,000 דולר עבור טיול לארצות הברית ב-2015, ובכללם 5,400 דולר על קניות – יכולים לקנות בזמן שהם על אדמת ארצות הברית, ואחר כך בזכות הפלטפורמה של שופשופס, שמבוססת על ניסיון, אוצרות ויחסי גומלין, לשמור על קשר עם הקמעונאים כשהם שבים הביתה. סטרייפס אלקסה פליישמן היא מנכ"לית ומייסדת שותפה של סטרייפס, פלטפורמת אופנה שמפתחת מוצרים המותאמים אישית לצרכנים בשביל מותגי מסחר אלקטרוני; סטרייפס עושה את המרב בשביל לממש את רצון הצרכנים "לשקף כל הזמן את מה ששונה וייחודי בהם".פליישמן אומרת שכדי לספק את הצרכנים כיום לא די בלהציע מספר עצום של אפשרויות, אלא יש לאפשר להם להשתתף בתהליך היצירה וליצור מוצר יחיד בסוגו המשקף את האישיות שלהם;אולי בהוספת שמם או אלמנטים עיצוביים למוצר. "לקוחות כיום מורגלים ביצירת נכסים דיגיטליים, והם רוצים ליהנות מאותו אשראי גם במוצרים פיזיים", אמרה פליישמן.הם גם שמחים לשלם עבור זה: צרכנים מוכנים להוציא עד 20% יותר עבור פריטים שהם עיצבו אישית. באנטר ג'ו בנינאטו, המייסד והמנכ"ל של באנטר, שאל קמעונאים מדוע הם ממשיכים להתעסק  באפליקציות שלהם, כאשר עד 95% מהלקוחות שלהם אינם משתמשים בהם.במקום זאת, באנטר מציעה לחבר לקוחות וחברות באמצעות הודעות."הלקוחות שלכם אומרים לכם מה שהם רוצים", הוא אמר, "אבל אתם לא מקשיבים.אתם לא נותנים להם את זה. התחשבו בכך, אמר בנינאטו, שהאדם הממוצע מבלה יותר משלוש שעות בכתיבת הודעות סמס ביום."100% מהלקוחות שלכם היו כותבים לכם הודעות היום שבהן הם היו מפרטים למה הם זקוקים", הוא אמר, "לו רק נתתם להם". פרסיאס מירורס אריק סקאנץ, ממייסדי פרסיאס מירורס ומנכ"ל החברה, דיבר על שוק מוצרי הבית החכם המתרחב במהירות, ועל כך שעכשיו זה הזמן לבחון הזדמנויות.הוא עשה הדגמה במראת פרסיאס מירורס והראה כיצד מוצר נוחות ביתי יכול לשמש ככלי אלקטרוני שיכול להשתמש במשאבים מקוונים כדי לפתור בעיות. במראת פרסיאס מירורס יש למשל סורק ברקוד, שכאשר אתה מראה לו מוצר מסוים, הוא סורק אותו ומציג על גבי המראה ביקורות, סרטוני וידיאו על המוצר ומידע רלוונטי אחר. המטרה של החברה, לדבריו, היא "לסגור את הפער בין הקמעונאי והבית".אם למשל אתם קונים אצל אותו קמעונאי, המחשב שלו זוכר כמה מוצרים קניתם ומתי, ויכול להציע לכם לקנות אותם, אם לפי החישוב שלו אלה אזלו. אבל זה יכול לפעול גם הפוך: אתם יכולים להציג למראה מוצר שאזל לכם ולבצע הזמנה אונליין.  ​

וולמארט בוחנת רובוטים שיזהו חוסרים במלאי המדפים​

רובוטים יעילים ב50% מאשר בני אדם ומסוגלים לסרוק מדפים באופן חד משמעי יותר מדויק ופי 3 יותר מהר. עובדי החנות זמינים לסרוק את המדפים פעמיים בשבוע בלבד. חברת וולמארט בוחנת רובוט חדש שיסרוק מדפים עבור חוסרים במלאי, תמחור שגוי וטעויות או מחסור בתויות על המדפים במספר חנויות.טכנולוגיית סריקת המדפים האוטונומית מתכוונת לשחרר את העובדים במרכז החנויות מעבודה מיותרת שמכונה יכולה לבצע, ואת העבודה שאף מכונה לא תוכל להחליף – שירות לקוחות טוב יבצעו העובדים.כיום, חנויות שבוחנות את הטכנולוגיה החדשה ממוקמות במדינות ארקנסו, פנסילבניה וקליפורניה.בהתאם לתוצאות הבדיקות הראשוניות שיתקבלו מהשטח, וולמארט מתכננת להרחיב את השימוש ברובוטים ל-50 חנויות נוספות ובעזרת המשוב שיתקבל מעובדיו וצרכניו, יוכתבו איך וכיצד חברת הקמעונאות הענקית תשתמש בטכנולוגיה בסופו של דבר.בכתבת בלוג שנעשתה על חנות בבנטונוויל במדינת ארקנסו נאמר "השילוב של אנשים וטכנולוגיה הופך את חווית הקניה לנוחה יותר ומבטיחה שהמוצרים זמינים על המדפים", "זו רק דוגמא נוספת כיצד אנו משתמשים בטכנולוגיה על מנת לחסוך זמן לעובדים ולצרכנים".בראיון לחדשות רויטרס, רואיין ג'רמי קינג, אחראי טכנולוגיות ומסחר וירטואלי בוולמארט ארה"ב. קינג מסביר שרובוטים יעילים ב50% מאשר בני אדם ומסוגלים לסרוק מדפים באופן חד משמעי יותר מדויק ופי 3 יותר מהר. עובדי החנות זמינים לסרוק את המדפים פעמיים בשבוע בלבד. ולמרות היעילות הרבה, רובוטים לא יחליפו או ישפיעו על כמות העובדים בחנויות.הטכנולוגיה דומה לרובוטים אחרים שנעשה בהם שימוש ברשתות קמעונאות שונות. קבוצת טארגט (Target)במיניאפולס הכריזה לראשונה בשנה שעברה על יוזמתה לבחון את Simbe Robotics– רובוט שמבצע סריקת מדפים, הנקרא טאלי (Tally). יתרה מזאת, חברת הסופרמרקט שנוקס (Schnucks)באזור מערב התיכון של ארה"ב הנמצאת בסיינט לואיס חשפה לאחרונה את השילוב של הרובוט טאלי (Tally) במספר סניפים של החברה, בעוד שבקרלייל פנסלבניה בסניף אהולד (Ahold) ארה"ב, ענקית חנויות מזון, החלה להתנסות ברובוט מארטי (Marty), רובוט עם אותה מטרה שגם מזהה מפגעים על הרצפה ובעל מבט מתחנף על מנת להפוך לידידותי לצרכן.הרובוטים החדשים מסמנים את החדשנות של וולמארט בהכנסת האוטומציה לחנויותיה. בנוסף לוולמארט גדלות מספר החנויות בעלות נקודות איסוף עצמי של הזמנות אונליין. יותר ויותר עסקים משתמשים בסריקה עצמאית "Scan and Go" ששמה את תהליך הסריקה ותשלום המוצרים בידי הקונה. פעולות האוטומציה מגדילות את הקף העסקאות הוירטואליות ושירותי הרוקחות בחנויות בכל הארץ. ​​

...
...

העסק שלך צריך להתנהל נכון, בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורך מספר כתבות שיעזרו לך לתפעל את העסק קדימה.

 

כאן יכול להיות משפט קצר שמרחיב למה חשוב להיות אודות הקטגוריה.בנוסף החלק הזה יכול לשמש לכתבה חדשה ומרכזית.

 

 

אתר הקמעונאות של ישראל​

03-5357669​​

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת

GlobalEx         טל: 03-6760602

ת.ד. 7639, רמת גן מיקוד 52176

צור קשר 

 

שלח

שם:

שדה חובה

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה.

 

אימייל:

שדה חובה

טלפון:

שדה חובה

נושא הפנייה:

שדה חובה

תוכן הפנייה:

שדה חובה

בואו לקפה

 

אור יהודה המסגר 6

פייסבוק

 

בואו להתעדכן בחדשות ופרסומים או סתם לשתף אותנו במידע

כתבו לנו

 

כתובת למשלוח - ת.ד 6308 גני יהודה​kupa@kupa.co.il

התקשרו

 

03-5357669

054-5555090

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת